Get Adobe Flash player

"Áldottak legyenek a füvek és a fák és áldott legyen a földön minden virág, és áldott legyen az út, áldott legyen a kő, mert itt jár halk léptekkel az Üdvözítő." (Ölbey Irén)



MENTORÁLÓ INTÉZMÉNY 

A KÖRNYEZETI - TERMÉSZETISMERETI NEVELÉS
ÉS A TERMÉSZETTUDOMÁNYOS, HOLISZTIKUS
SZEMLÉLET MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A DÖGEI
ÖLBEY IRÉN ÁLTALÁNOS ISKOLÁBAN.

 

 

 


 

 

 

 

 

 


 


Ma 2025. március 31., hétfő, Árpád napja van. Holnap Hugó napja lesz.

Ki olvas minket?

Oldalainkat 324 vendég böngészi
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa100
mod_vvisit_counterTegnap422
mod_vvisit_counterEzen a héten100
mod_vvisit_counterMúlt héten5084
mod_vvisit_counterEbben a hónapban24816
mod_vvisit_counterA múlt hónapban25855
mod_vvisit_counterEddigi összes látogató1685731

Az elmúlt 20 percben Online: 4
A te IP címed: 127.0.0.1
MOZILLA 5.0,
Mai dátum: 2025 márc., 31

Iskolai hírek

Nyelvtan óra a negyedikben notebookkal

Nyelvtan órán a 4. osztályosok ismételték az igekötős igéket, majd a köznévről és tulajdonnèvről tanultak. Óra végén a - j és - ly betűs szavakat válogatták ügyesen, fejlesztve a digitális kompetenciájukat.

Baráth Anikó

tanító

Sítábor 2025

Iskolánk tanulóival sítáborban vettünk részt Szlovákiában. A Felsőzúgói síközpont (Ski Park Vyšné Ružbachy) mindenki számára megfelelő hely a síelésre. Tanulóink között voltak kezdők és haladók, ettől függetlenül mindenki jól érezte magát, sok élménnyel gazdagodva tértünk haza.

Mónus Ádám

testnevelő

Fonomimika- a másodikosok olvasástanulási módszere

A fonomimika módszere hatásosan egészíti ki a hang- és betűtanulás hagyományos módszereit, hiszen a lényege: látom, hallom, mutatom, mondom. A gyerekek már akkor ráéreznek az összeolvasás lényegére, amikor még csak a hangokkal ismerkednek az iskolában. Különösen hatásos a gyengébben teljesítő tanulók felzárkóztatására olvasás és írás órákon egyaránt. Minden hanghoz és betűhöz tartozik egy jel, melyet a tanulók a kezeikkel mutogatnak el. Hangoktól és betűktől így jutnak el a szavakon át a szövegek olvasásáig és írásáig. A fonomimika a természetből és gyermek közeli példákból merít, így nem okoz nehézséget az elsajátítása.

Míg első osztályban a betűtanításban jelentett segítséget ez a különleges módszer, másodikban is rendszeres társunk, hiszen beépíthető a magyar órák bármelyik részébe. Azon kívül, hogy gyorsabbá teszi az összeolvasást, színesebbé teszi a tanulás folyamatát. Ráadásul ki ne mosolyogna azon, mikor felelés során a kis másodikos nem súg bajban lévő társának, hanem csendben jelelve segíti. Ez számomra egy óriási visszajelzés, hogy a módszer nem kényszer számukra, hanem birtokába kerültek egy különleges tudásnak.

Erről tettünk ma tanúbizonyságot magyar irodalom órán, ahol óralátogatás alkalmával adhattunk számot tudásunkról.

Olajos Viktória Rita

tanító néni

Matematika óra a harmadik osztályban notebookkal

Harmadik osztályos tanulóink ​​nagy lelkesedéssel használják az órákon az intézmény oktatási célokra kapott notebookjait. A mai matematika órán Ivánkóné Pásztor Marianna tanítónéni irányításával az írásbeli összeadást gyakorolták a modern eszközök segítségével. A diákok páros munkában dolgoztak, ügyesen és koncentráltan oldották meg a feladatokat. A digitális taneszközök nemcsak színesebbé teszik az órákat, hanem segítik a gyerekek digitális készségeinek fejlesztését.

Iskolaszentelés

Vízkereszt ünnepének alkalmából iskolánk lelkészei megszentelték intézményünket. Máté Csaba görög katolikus parókus és Terjékné Eszterhai Enikő református lelkipásztor mondott imát, illetve áldást kért az iskola tanulóira és dolgozóira.

További cikkeink...