Get Adobe Flash player

Iskolai hírek

Darts Matek az iskolában!

Az idén első alkalommal csatlakozott iskolánk a Darts Matekhoz, melynek keretében minden tanulónak lehetősége van a matematika gyakorlására a programon keresztül. Nem csak a matek tudás, de a digitális kompetencia és a logika fejlesztésére is kiválóan alkalmas lehetőséget kaptunk. Az országos versenybe több csapattal neveztünk, akik az első két fordulóban remekül helyt álltak.

A nyolcadikos Okos Ölbey-sek csapata a területi döntőbe jutott és ott a 15. helyen végzett. A csapat tagjai Nagy Marcell, Nyíri Laura, Oláh Virág, Kiss Roland.

Eredményükhöz gratulálunk, további sikeres versenyzést kívánunk!

Bumberák Maja mesemondó, a Népművészet Ifjú Mestere

„A mese az élet legősibb leckéjét tanítja meg nekünk: a szeretet erejét és a bátorságfontosságát.” – A.A. Milne

Ismét iskolánkba látogatott Bumberák Maja mesemondó, a Népművészet Ifjú Mestere.A mesék különleges világába vitt el minket az előadó. Maja hangján keresztül varázsszemmel láttuk, varázsfüllel hallottuk az élőszavas mese csodáját. Közösen fedeztük fel a történeteket, együtt éltünk a szereplőkkel és minden mesének igyekeztünk vidám befejezést találni. Maja meséi lélekmelengetők voltak mindannyiunk számára.

A gitár, a furulya hangjával közösen énekeltünk, a citerán énekelt dal pedig elvarázsolt minket.

Az idő hamar elrepült ezen a nem mindennapi gyerekközeli előadáson a csengő hangú mesemondónkkal.

Pappné Belinszky Júlia

könyvtáros

Tánclépésben zárta a tanévet az Almafa AMI

Ismét fergeteges tánctanévzáróval búcsúztatta a tanévet az Almafa Alapfokú Művészeti Iskola intézményünkben. Köszönjük Bárány Kristóf és Galambosi Krisztián tánctanár urak lelkiismeretes munkáját. Koreográfiáikkal színesítették iskolánk és a község rendezvényeit.

A mai bemutatóra tanítványaink nagy örömmel és izgalommal készültek.

Gratulálunk a színvonalas táncokhoz! Nagyon ügyesek voltatok!

LEGO robotika a digitális kultúra órán – programozás játékosan

A digitális kultúra órák egyik legkedveltebb része a LEGO robotokkal való foglalkozás. Legyen szó a LEGO WeDo 2.0-ról, Spike-ról vagy EV3-ról, ezek az eszközök izgalmas lehetőséget nyújtanak a gyerekeknek arra, hogy játékos formában tanuljanak programozni. A tanulók örömmel vesznek részt a feladatokban, kreatív ötleteiket bátran beépítik a megvalósítás során. A LEGO nem csupán játék, hanem eszköz is: fejleszti a logikus gondolkodást, a problémamegoldó képességet és az együttműködést. A különböző érzékelők, motorok és a vizuális programozási környezet egyaránt motiváló hatással vannak a diákokra. Ezek az órák nemcsak a jövő kompetenciáira készítenek fel, hanem élményszerűvé is teszik a tanulást.

Drog, cigaretta, alkoholfogyasztás káros hatásait bemutató prevenciós esemény

A drog, az alkohol, a cigaretta fogyasztásának káros hatásai, valamint az erőszak romboló hatását bemutató prezentációs előadáson vettünk részt.

Orsi zenés műsora

Könyvtári rendezvény keretében láttuk vendégük Molnár Orsi zenészt. Egy szórakoztató, unatkozásmentes, interaktív zenés előadásban vettünk részt. Volt közös éneklés, vidám tánc és sok-sok mosolygó gyermekarc. Orsi saját dalait hozta nekünk, amelyek különböző zenei stílusúak voltak. A kicsik boldogan tanulták meg a dalszövegeket. A dalokhoz kapcsolódó táncok, játékok kiválóan fejlesztették a gyerekek mozgáskoordinációját, figyelmét, társakhoz való kapcsolatát.

Egy újabb vidám, szórakoztató órára szeretettel várjuk vissza Orsit!

Pappné Belinszky Júlia

könyvtáros

Csoportmunka magyar nyelv órán

Az órán a cselekvést, történést és létezést kifejező szavak voltak a középpontban, és ezzel kapcsolatban oldottak meg feladatokat a  harmadikos diákok. Az óra különlegessége abban rejlett, hogy a hagyományos és modern oktatási eszközök egyaránt helyet kaptak: játékos, mozgásos feladatok és találós kérdések színesítették a tanulást, miközben a notebookok is szerepet kaptak. A diákok mindig szívesen dolgoznak csoportokban, így ezen az órán is közösen oldották meg a feladatokat.

Scratch az 5. osztályban

Tanulóink a Scratch program segítségével könnyedén ismerkednek a programozás alapjaival. A saját notebookjaikat használva a gyerekek játékokat, animációkat készíthetnek, miközben fejlesztik a logikai gondolkodásukat. Az egész nemcsak tanulságos, hanem szórakoztató is, és segít a digitális készségek fejlesztésében.

További cikkeink...