Iskolai hírek
Sítábor 2025Iskolánk tanulóival sítáborban vettünk részt Szlovákiában. A Felsőzúgói síközpont (Ski Park Vyšné Ružbachy) mindenki számára megfelelő hely a síelésre. Tanulóink között voltak kezdők és haladók, ettől függetlenül mindenki jól érezte magát, sok élménnyel gazdagodva tértünk haza. Mónus Ádám testnevelő Fonomimika- a másodikosok olvasástanulási módszereA fonomimika módszere hatásosan egészíti ki a hang- és betűtanulás hagyományos módszereit, hiszen a lényege: látom, hallom, mutatom, mondom. A gyerekek már akkor ráéreznek az összeolvasás lényegére, amikor még csak a hangokkal ismerkednek az iskolában. Különösen hatásos a gyengébben teljesítő tanulók felzárkóztatására olvasás és írás órákon egyaránt. Minden hanghoz és betűhöz tartozik egy jel, melyet a tanulók a kezeikkel mutogatnak el. Hangoktól és betűktől így jutnak el a szavakon át a szövegek olvasásáig és írásáig. A fonomimika a természetből és gyermek közeli példákból merít, így nem okoz nehézséget az elsajátítása. Míg első osztályban a betűtanításban jelentett segítséget ez a különleges módszer, másodikban is rendszeres társunk, hiszen beépíthető a magyar órák bármelyik részébe. Azon kívül, hogy gyorsabbá teszi az összeolvasást, színesebbé teszi a tanulás folyamatát. Ráadásul ki ne mosolyogna azon, mikor felelés során a kis másodikos nem súg bajban lévő társának, hanem csendben jelelve segíti. Ez számomra egy óriási visszajelzés, hogy a módszer nem kényszer számukra, hanem birtokába kerültek egy különleges tudásnak. Erről tettünk ma tanúbizonyságot magyar irodalom órán, ahol óralátogatás alkalmával adhattunk számot tudásunkról. Olajos Viktória Rita tanító néni Matematika óra a harmadik osztályban notebookkalHarmadik osztályos tanulóink nagy lelkesedéssel használják az órákon az intézmény oktatási célokra kapott notebookjait. A mai matematika órán Ivánkóné Pásztor Marianna tanítónéni irányításával az írásbeli összeadást gyakorolták a modern eszközök segítségével. A diákok páros munkában dolgoztak, ügyesen és koncentráltan oldották meg a feladatokat. A digitális taneszközök nemcsak színesebbé teszik az órákat, hanem segítik a gyerekek digitális készségeinek fejlesztését. |
|
|