Get Adobe Flash player

Iskolai hírek

"Hajóra tettük" az erdei iskolát

A kisvárdai Tankerületi Központ belső pályázata révén került megrendezésre az a "vízi iskolai" program, melyre november 7-én került sor a Rétközi tavon illetve annak környékén. Építettünk a korábbi Ricsikai erdei iskolában tanultakra.
Résztvevő volt a 6. osztály. Megtekintettük a part menti építkezéseket, sok vándormadarat láttunk, megismertük a tó és környékének történetét és élővilágát.(as)

SZMK bál

Megemlékezés a hősi emlékműnél

Megemlékezés 1956. október 23-ról

 

A dögei iskola elismerése: „Magyarország legszebb sulikertje”

A Technikatanárok Országos Egyesülete által kiírt „Magyarország legszebb sulikertje” című országos pályázatnak a közelmúltban volt Budapesten az eredményhirdetése. A bíráló bizottság a beküldött jelentős számú pályázat közül tizet talált alkalmasnak a megtisztelő címre, melyek közül a dögei Ölbey Irén Általános Iskola kertje Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből egyedüliként került a kiválasztott iskolakertek közé, s ott a dobogós II. helyezést hozta el.
A kert egy folyamatos szakmódszertani fejlesztő munka közös eredménye. Agárdy Sándor az intézmény vezetője négy évtizedes tanári munkája során öt iskolakertet is létesített, de mindegyik közül a dögei az, amelyik komplex oktatókertnek fogható fel. Az iskolakertek pedagógiai céljáról, napjaink és a jövő iskolai oktatásában betöltött fontosságáról a szeptember 21-én megrendezett iskolakerti műhelynapon az intézmény vezetője a következő Apáczai Csere János idézetet választotta megnyitó beszéde alapjául: A kertek készíttetnek az élet szükségére, a test és a lélek erejének megöregbítésére, a szemnek gyönyörködtetésére. Az Iskolakertekért alapítvány tagiskolájaként a mindennapi munkánkban a következő kell, hogy legyen az iskola feladata: Jelen lenni örömmel, megfigyelni nyitottsággal, tevékenykedni együtt! Igen együtt- pedagógusok és tanítványaik! Olyan fontos a technika tantárgy tanításában a kertművelés, mint a rajzóra, az énekóra, a táncóra vagy a komplex művészetoktatás. Azért mondom ezt, mert talán furcsán hangzik, de a művészetekhez áll a legközelebb. Itt ugyanis kiteljesedhet a tanuló kreativitása, újfajta inspirációkat szerez, kialakulhat önismerete, ugyanakkor a lelket is megnyugtatja. Afféle élő biológia szaktanterem szinte az egész dögei iskolaudvar. Persze van játszótér, rendezvénytér sportudvar is. Megtalálható itt és mindenki által szabadon látogatható a biokert, a gyümölcsöskert, a gyógy- és fűszerkert bemutató, de az agrobiológiai és a fajismeret bővítő rész is. Jelenleg a kisvárdai Tankerületi Központ támogatásával egy mini botanikus kert kialakítása folyik, ami a későbbiekben a pihenőkert- oktatókert jelleget erősíti majd a rétközi oktatási intézményben. (as)

Módszertani látogatáson

Módszertani látogatáson jártak iskolánkban a Nyíregyházi Egyetem harmadik évfolyamos biológia szakos hallgatói. A program vezetője Dobróné Tóth Márta tanárnő volt. Megtekintették az iskola tantermeit, udvarát, majd kilátogattak a Rétközi tóhoz. Volt némi idő a tanulókkal való beszélgetésre is.
Reméljük sok ötletet és inspirációt tudtunk nyújtani a leendő tanárkollégáknak. (as)

Kiss Kata és bandája elvarázsolta a hallgatóságot

"Magyarból jeles" című műsoruk hatalmas tetszést aratott. A Kiss Kata zenekar sajátos formációja a hagyományos dallamvilágot és a nemzeti folklórt ötvözi.
Izzott a tornaterem a kitűnő hangulattól. Valódi élmény volt mindenkinek a lélekből előadott műsoruk. A program a testvériskolai pályázatunk keretén belül valósult meg. Köszönjük! (as)

Kompetenciafejlesztés másképpen

Az erdei iskolában tanult, s csoportközi kapcsolatokra kidolgozott ismereteikről adhattak számot a hatodik osztályosok természetismeret órán. Az erdő életközösségének néhány tagból álló táplálékláncáról már tanultak. A szélesebb összefüggések megértése érdekében az osztályteremben került sor arra a tanórára, ahol játékosan, de a lényeget kiemelve hálóztuk be az osztálytermet. A kooperatív tanulási technika egyik kiválóan alkalmazható lehetősége vált valóra. Az erdő élőlényeinek (a termelő és fogyasztó illetve lebontó szervezetek fajai) neveit megkapva megkezdődött a táplálékhálózat kiépítése. Az óra végére egy nagy pókhálóhoz hasonló vörös fonaltömeg jött létre.
Lehetőség volt komplementer ismeretanyag megtanítására is. A kauzalitás mellet a fajismeret bővítése is feladata volt az órának. Erről készültek a következő képek. (as)

További cikkeink...