Get Adobe Flash player

"Áldottak legyenek a füvek és a fák és áldott legyen a földön minden virág, és áldott legyen az út, áldott legyen a kő, mert itt jár halk léptekkel az Üdvözítő." (Ölbey Irén)



MENTORÁLÓ INTÉZMÉNY 

A KÖRNYEZETI - TERMÉSZETISMERETI NEVELÉS
ÉS A TERMÉSZETTUDOMÁNYOS, HOLISZTIKUS
SZEMLÉLET MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A DÖGEI
ÖLBEY IRÉN ÁLTALÁNOS ISKOLÁBAN.

 

 

 


 

 

 

 

 

 


 


Ma 2025. február 11., kedd, Bertold és Marietta napja van. Holnap Lídia és Lívia napja lesz.

Ki olvas minket?

Oldalainkat 433 vendég böngészi
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa276
mod_vvisit_counterTegnap170
mod_vvisit_counterEzen a héten446
mod_vvisit_counterMúlt héten4847
mod_vvisit_counterEbben a hónapban9268
mod_vvisit_counterA múlt hónapban20918
mod_vvisit_counterEddigi összes látogató1644328

Az elmúlt 20 percben Online: 7
A te IP címed: 127.0.0.1
,
Mai dátum: 2025 febr., 11

Iskolai hírek

„Kossuth-os” vármegyei tanulmányi verseny

A Kossuth Lajos Evangélikus Gimnázium által szervezett vármegyei versenyen iskolánkból 18 tanuló vett részt hét különböző tantárgyból. A harmadik fordulóba hárman jutottak be. Nyíri Laura 8. osztályos tanuló földrajz tantárgyból 11. helyezést ért el.

A döntőben az első tíz helyezett kapott oklevelet, köztük 7. osztályos tanulóink Bagi Dávid 6., Nagy Péter Zalán 8. helyezést értek el matematika tantárgyból.

Nyelvtan óra a negyedikben notebookkal

Nyelvtan órán a 4. osztályosok ismételték az igekötős igéket, majd a köznévről és tulajdonnèvről tanultak. Óra végén a - j és - ly betűs szavakat válogatták ügyesen, fejlesztve a digitális kompetenciájukat.

Baráth Anikó

tanító

Sítábor 2025

Iskolánk tanulóival sítáborban vettünk részt Szlovákiában. A Felsőzúgói síközpont (Ski Park Vyšné Ružbachy) mindenki számára megfelelő hely a síelésre. Tanulóink között voltak kezdők és haladók, ettől függetlenül mindenki jól érezte magát, sok élménnyel gazdagodva tértünk haza.

Mónus Ádám

testnevelő

Fonomimika- a másodikosok olvasástanulási módszere

A fonomimika módszere hatásosan egészíti ki a hang- és betűtanulás hagyományos módszereit, hiszen a lényege: látom, hallom, mutatom, mondom. A gyerekek már akkor ráéreznek az összeolvasás lényegére, amikor még csak a hangokkal ismerkednek az iskolában. Különösen hatásos a gyengébben teljesítő tanulók felzárkóztatására olvasás és írás órákon egyaránt. Minden hanghoz és betűhöz tartozik egy jel, melyet a tanulók a kezeikkel mutogatnak el. Hangoktól és betűktől így jutnak el a szavakon át a szövegek olvasásáig és írásáig. A fonomimika a természetből és gyermek közeli példákból merít, így nem okoz nehézséget az elsajátítása.

Míg első osztályban a betűtanításban jelentett segítséget ez a különleges módszer, másodikban is rendszeres társunk, hiszen beépíthető a magyar órák bármelyik részébe. Azon kívül, hogy gyorsabbá teszi az összeolvasást, színesebbé teszi a tanulás folyamatát. Ráadásul ki ne mosolyogna azon, mikor felelés során a kis másodikos nem súg bajban lévő társának, hanem csendben jelelve segíti. Ez számomra egy óriási visszajelzés, hogy a módszer nem kényszer számukra, hanem birtokába kerültek egy különleges tudásnak.

Erről tettünk ma tanúbizonyságot magyar irodalom órán, ahol óralátogatás alkalmával adhattunk számot tudásunkról.

Olajos Viktória Rita

tanító néni

Matematika óra a harmadik osztályban notebookkal

Harmadik osztályos tanulóink ​​nagy lelkesedéssel használják az órákon az intézmény oktatási célokra kapott notebookjait. A mai matematika órán Ivánkóné Pásztor Marianna tanítónéni irányításával az írásbeli összeadást gyakorolták a modern eszközök segítségével. A diákok páros munkában dolgoztak, ügyesen és koncentráltan oldották meg a feladatokat. A digitális taneszközök nemcsak színesebbé teszik az órákat, hanem segítik a gyerekek digitális készségeinek fejlesztését.

További cikkeink...