Get Adobe Flash player

Iskolai hírek

Matific - játékos matematika tanulás

Iskolánk első és második osztályos tanulói a Matific matematikaoktató program segítségével sajátítják el a tantárgy alapjait, melyet nem csupán a tanítási órákon, hanem otthon is szívesen használnak. Ez a játékos tanulási platform élményszerűvé teszi a matematikát, folyamatosan fejleszti a logikus gondolkodást és a problémamegoldó készséget.

A program változatos feladatokat kínál, alkalmazkodnak a gyerekek egyéni fejlődési üteméhez. A tanulók nemcsak gyakorolhatják a tanultakat, hanem versenyek során is összemérhetik tudásukat, így még motiváltabbá válnak. A Matific segítségével a matematika tanulása örömteli és hatékony élménnyé válik kisdiákjaink számára.

Lászlóné Bezzegh Andrea

igazgató

Notebookos órák

Iskolánk felső tagozatos diákjai oktatási célra szánt notebookokat használnak, ami jelentősen hozzájárul digitális kompetenciájuk fejlesztéséhez. Az eszközök segítségével tanulóink ​​nemcsak az ismeretszerzésben, hanem a problémamegoldó készség fejlesztésében is előrelépést érnek el.

Hatodik osztályban természettudomány órán Takácsné Csobolya Éva tanárnő vezetésével diákjaink Budapest nevezetességeivel ismerkedtek meg, míg ötödik osztályban történelem órán Mónus Ádám tanár úr irányításával a várak világába nyertek betekintést. A notebookok mindennapi használatának a segítségével tanulóink ​​egyre magabiztosabban tájékozódnak az internet világában, így a digitális tanulás új lehetőségeit is felfedezik.

Lászlóné Bezzegh Andrea

igazgató

Lány Röplabda Diákolimpia

Röplabda Diákolimpia (IV. korcsoport lány) vármegyei elődöntő I. fordulóján vettünk részt 2025. február 10-én a Nyíregyházi Bem József Általános Iskolában. Izgatottan várjuk a II. fordulót!

Tanulóink a Szülői Munkaközösség támogatásával új mezekben léphettek pályára.

Köszönjük szépen!

Mónus Ádám

testnevelő

„Kossuth-os” vármegyei tanulmányi verseny

A Kossuth Lajos Evangélikus Gimnázium által szervezett vármegyei versenyen iskolánkból 18 tanuló vett részt hét különböző tantárgyból. A harmadik fordulóba hárman jutottak be. Nyíri Laura 8. osztályos tanuló földrajz tantárgyból 11. helyezést ért el.

A döntőben az első tíz helyezett kapott oklevelet, köztük 7. osztályos tanulóink Bagi Dávid 6., Nagy Péter Zalán 8. helyezést értek el matematika tantárgyból.

Nyelvtan óra a negyedikben notebookkal

Nyelvtan órán a 4. osztályosok ismételték az igekötős igéket, majd a köznévről és tulajdonnèvről tanultak. Óra végén a - j és - ly betűs szavakat válogatták ügyesen, fejlesztve a digitális kompetenciájukat.

Baráth Anikó

tanító

Sítábor 2025

Iskolánk tanulóival sítáborban vettünk részt Szlovákiában. A Felsőzúgói síközpont (Ski Park Vyšné Ružbachy) mindenki számára megfelelő hely a síelésre. Tanulóink között voltak kezdők és haladók, ettől függetlenül mindenki jól érezte magát, sok élménnyel gazdagodva tértünk haza.

Mónus Ádám

testnevelő

Fonomimika- a másodikosok olvasástanulási módszere

A fonomimika módszere hatásosan egészíti ki a hang- és betűtanulás hagyományos módszereit, hiszen a lényege: látom, hallom, mutatom, mondom. A gyerekek már akkor ráéreznek az összeolvasás lényegére, amikor még csak a hangokkal ismerkednek az iskolában. Különösen hatásos a gyengébben teljesítő tanulók felzárkóztatására olvasás és írás órákon egyaránt. Minden hanghoz és betűhöz tartozik egy jel, melyet a tanulók a kezeikkel mutogatnak el. Hangoktól és betűktől így jutnak el a szavakon át a szövegek olvasásáig és írásáig. A fonomimika a természetből és gyermek közeli példákból merít, így nem okoz nehézséget az elsajátítása.

Míg első osztályban a betűtanításban jelentett segítséget ez a különleges módszer, másodikban is rendszeres társunk, hiszen beépíthető a magyar órák bármelyik részébe. Azon kívül, hogy gyorsabbá teszi az összeolvasást, színesebbé teszi a tanulás folyamatát. Ráadásul ki ne mosolyogna azon, mikor felelés során a kis másodikos nem súg bajban lévő társának, hanem csendben jelelve segíti. Ez számomra egy óriási visszajelzés, hogy a módszer nem kényszer számukra, hanem birtokába kerültek egy különleges tudásnak.

Erről tettünk ma tanúbizonyságot magyar irodalom órán, ahol óralátogatás alkalmával adhattunk számot tudásunkról.

Olajos Viktória Rita

tanító néni

Matematika óra a harmadik osztályban notebookkal

Harmadik osztályos tanulóink ​​nagy lelkesedéssel használják az órákon az intézmény oktatási célokra kapott notebookjait. A mai matematika órán Ivánkóné Pásztor Marianna tanítónéni irányításával az írásbeli összeadást gyakorolták a modern eszközök segítségével. A diákok páros munkában dolgoztak, ügyesen és koncentráltan oldották meg a feladatokat. A digitális taneszközök nemcsak színesebbé teszik az órákat, hanem segítik a gyerekek digitális készségeinek fejlesztését.

További cikkeink...