Kompetenciafejlesztés másképpen

Az erdei iskolában tanult, s csoportközi kapcsolatokra kidolgozott ismereteikről adhattak számot a hatodik osztályosok természetismeret órán. Az erdő életközösségének néhány tagból álló táplálékláncáról már tanultak. A szélesebb összefüggések megértése érdekében az osztályteremben került sor arra a tanórára, ahol játékosan, de a lényeget kiemelve hálóztuk be az osztálytermet. A kooperatív tanulási technika egyik kiválóan alkalmazható lehetősége vált valóra. Az erdő élőlényeinek (a termelő és fogyasztó illetve lebontó szervezetek fajai) neveit megkapva megkezdődött a táplálékhálózat kiépítése. Az óra végére egy nagy pókhálóhoz hasonló vörös fonaltömeg jött létre.
Lehetőség volt komplementer ismeretanyag megtanítására is. A kauzalitás mellet a fajismeret bővítése is feladata volt az órának. Erről készültek a következő képek. (as)